ارائه در تد اکس ۲۰۲۰ اصفهان: در صحنه‌ی عمومی حرف بزن!

تداکس اصفهان ۲۰۲۰ با عنوان راه حل های ساده (TEDxEsfahan) در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۳۹۹ بصورت پخش زنده اینترنتی در باغ گل‌های اصفهان برگزار گردید.

این رویداد که بصورت پخش زنده اینترنتی و از طریق کانال تدکس اصفهان در آپارات و پیج اینستاگرام این رویداد پخش شد، در فضای زیبای باغ گل‌های اصفهان در روز جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴ الی ۱۶ اجرا شد.

رویداد ۲۰۲۰ تد اکس اصفهان شامل ۶ سخنران از سراسر کشور بود و موضوعات گسترده‌ای را از پرنده‌نگری و سلامت روان تا حل یک مشکل بزرگ در سطح کلان کشور از طریق راه‌حل‌های ساده را پوشش داد.

خانم آیه حمداوی در حوزه سبک زندگی سالم

آقای ایمان ابراهیمی در حوزه توسعه فردی

آقای پیمان حقیقت طلب در حوزه حل معظلات اجتماعی

آقای سیروس زارع در حوزه کمک به جامعه کوچک روستایی کمیجان

آقای مهدی ناجی در حوزه جامعه شهری و اقتصاد

آقای سپهر قاضی نوری در حوزه راهبردی برای توسعه


تد به عنوان یک سازمان جهانی غیردولتی و غیر انتفاعی با هدف گسترش ایده‌ها در سراسر جهان، در سال ۱۹۸۴ به صورت یک کنفرانس چهار روزه حیات خود را آغاز کرد. این سازمان برای نیل به هدف خود از متفکران، ایده‌پردازان و فعالان پیشرو در سطح جهان دعوت می‌کند تا مهم‌ترین ایده‌های خود را در قالب یک سخنرانی قوی و تاثیرگذار در حداکثر ۱۸ دقیقه بازگو کنند. این گفتگوها سپس در سایت تد (TED.com) به  صورت رایگان برای عموم به اشتراک گذاشته می‌شوند.
تد (TED) سه حرف اول کلمات تکنولوژی (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) است که محورهای اصلی اولین همایش آن بود. البته امروزه حوزه‌ی فعالیت‌های تد فقط به این موضوعات محدود نمی‌شود و در حال حاضر از همه‌ی رشته‌ها و فرهنگ‌هایی که به دنبال ترویج فلسفه‌ی وجودی آن یعنی درک عمیق‌تر است، استقبال می‌کند. همچنین در سخنرانی‌های تد اثری از تبلیغ برای هیچ عقیده‌ی سیاسی یا مذهبی و هیچ کالای تجاری دیده نمی‌شود، چراکه تد جایی برای گسترش ایده‌ها است و نه تریبونی با هدف جمع طرفدار برای گروهی خاص.
پس از ۲۵ سال تجربه بی‌نظیر کنفرانس‌های تد، رویدادهای تداکس(TEDx) شکل گرفتند. سازمان تد از سال ۲۰۰۹، با اعطای مجوز به افراد در هر کجای دنیا، امکان تجربه رویدادی مشابه تد را برای همگان در هر نقطه دنیا فراهم می‌آورد تا به این شکل هدف غایی تد، گسترش ایده‌های ارزشمند، با قدرت بیشتری دنبال شود. برگزار کنندگان تداکس موظف هستند در چارچوب قوانین تد رویداد خود را با فرمت تد، اما به شکل مستقل، برنامه‌ریزی و برگزار کنند. سپس از تمامی سخنرانی‌های تداکس ویدئو تهیه شده و برای سازمان تد ارسال می‌شود. بدین‌گونه سخنرانی‌های تداکس نیز به صورت رایگان در وبگاه تد قرار می‌گیرند و همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

در صحنه‌ی عمومی حرف بزن

فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی سال‌ها بود که از داشتن شناسنامه محروم بودند. انجمن دیاران در سه سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای بهبود قانون تابعیت ایران و شناسنامه‌دار شدن این افراد داشت. یکی از اصول مهم بچه‌های انجمن دیاران در راه پر فراز و نشیب پیگیری برای اصلاح قانون و اجرای آن این بود: در صحنه‌ی عمومی حرف بزن. در این ارائه از این راه حل ساده و معجزات آن گفته می‌شود:

2 thoughts on “ارائه در تد اکس ۲۰۲۰ اصفهان: در صحنه‌ی عمومی حرف بزن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *